RETURER, BYTEN & REKLAMATIONER
Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen www.konsumentlagen.se Detta förutsätter att varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. Naturligtvis har du rätt att pröva varan. På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder/badkläder och örhängen av ångerrätten.
 
RETURER & BYTEN
Du betalar själv din returfrakt tillbaka till oss, retursedlar skickas endast ut vid godkända reklamationer. När din retur är administrerad kommer du att få bekräftelse på detta via mail. Administreringen sker vanligtvis 3-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur. Har du skickat din retur som ett Rekommenderat brev med Posten AB (www.posten.se) eller paket med Schenker
 
Vill du enbart byta färg eller storlek på din vara ber vi dig maila kundtjänsten för att reservera det plagg du önskar byta till. I annat fall kan det hända att varan säljs slut innan vi tagit emot och administrerat ditt byte. Vi råder alla våra kunder till att skicka sina returer med Postens Rekommenderade brev. Detta för att du skall kunna spåra ditt paket samt få ersättning av Posten om det mot förmodan skulle komma bort. Du är juridiskt ansvarig för varan tills dess att den ankommit till Marwinn varor som inte kommit fram återbetalas ej.
 
REKLAMATIONER
När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.
 
Vid en godkänd reklamation skickar vi dig en retursedel, antingen via mail eller via vanlig post., id reklamationer tillämpas Konsumentköplagen www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer Marwinn Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
 
ÅTERBETALNING
Kortbetalning - Återbetalning görs till det kort som användes vid köpet, via Retrobasement som  aldrig sparar dina kortuppgifter, all information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL).
Efter en retur, byte, reklamation eller andra ändringar i din ursprungliga order sker en återbetalning. Vi har idag inte möjligheten att tillhandahålla tillgodokvitton, utan ber dig i stället att återkomma för ett nytt köp